בזכות ישראל: ביקוש שיא בצבאות העולם לטילי פטריוט

מוטי סבן No Comments on בזכות ישראל: ביקוש שיא בצבאות העולם לטילי פטריוט

לאחר שישראל יירטה את כלי הטיס הרוסי שהיה בשימוש צבא אסאד באמצעות טיל הפטריוט | חברת 'לוקהיד מרטין' מדווחת על ביקוש גובר לטילי 'הפטריוט' מצד צבא ארה"ב וצבאות נוספים בעולם

אילוסטרציה צילום: סליה גורן ביטאון חיל האוויר
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חלון ראווה לעולם:חברת "לוקהיד מרטין" מסרה כי הביקוש לטיל 'הפטריוט' אותו היא מייצרת, עולה בצורה חדה בתקופה האחרונה. המפעל נערך להכפיל את כמות ייצור הטיל החדיש מסוג PAC-3 MSE, מדובר בטיל בדגם החדש ביותר שמייצרת החברה.

צבא ארה"ב הגדיל את כמות הביקושים לטיל שמתחיל לעניין מאוד גם צבאות אחרים בעולם, בעקבות הביקוש הגדול של צבא ארה"ב, המפעל יגדיל את כושר ייצורו כפול מהיכולות היום.

חלק מהמדינות שביקשו לקבל את הטיל החדש, הם רומניה, שוודיה ופולין. על פי הדיווחים שוודיה תרכוש כמות של 200 טילים. פולין תרכוש 208 טילים ואליו רומניה תסתפק ב- 168 טילי פטריוט.

בתוך כך חברת "לוקהיד מרטין" מדווחת כי בניסוי טיל הפטריוט בדגם החדש, נשבר שיא המרחק ליירוט. החברה לא מסרה פרטים על המרחק החדש.

לא מן הנמנע כי ישראל אחראית על הביקוש הגבוה הפתאומי לטילי הפטריוט, מבלי ששמה לב, ישראל מעדיפה יותר להשתמש בטילי הפטריוט ופחות בטילי 'החץ' או 'קלע דוד' (כנראה משיקולי עלות).

ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שעשתה הפעלה מבצעית מוצלחת במערכת, זה קרה במהלך מבצע 'צוק איתן' טיל פטריוט יירט כלי טייס ל חמאס, מאז ועד היום, ישראל יירטה עשר פעמים כלי טייס עויינים באמצעות מערכת הפטריוט.

האחרון שבהם היה בשבוע שעבר בו ישראל יירטה מטוס סוחוי רוסי ששימש את צבא אסאד, מאז העולם המערבי שנרתע ממטוסי קרב רוסיים, קלט את הפוטנציאל הגדול בטילי הפטריוט וכנראה מאז הביקוש גדל בהתאם. יש לציין כי טילי הפטריוט עוברים השבחה כל כמה שנים ומתחלפים בטילים מדגם חדש יותר, כמו כן המערכות של הפטריוט משתכללות כל הזמן.

ישראל היא כלי השיווק הטוב בעולם לכלי מלחמה איכותיים: ישראל היחידה בעולם שיירטה פעמיים כלי טיס מאויישים, מטוסי קרב סורים, ובשאר המקרים יירטו כטבמי"ם של חיזבאללה וסוריה וגם של חמאס. המערכת שמסוגלת לפגוע גם בטילים בינתיים מוכיחה את עצמה על כלי טיס. ביכולתה ליירט כלי טיס ממרחק של 160 ק"מ ובכמה מטרות יחד.



0 תגובות